Melawat PostGradAsia 2012 di KLCC Convention Centre

Antara benda kegemaran yang daripada dulu aku suka adalah pergi event. Aku suka pergi event-event lagi-lagi kalau event tu kat tempat ekslusif contoh macam kat hotel atau convention centre. Aku suka pergi event-event ni sebab aku boleh tengok macam-macam benda baru dan kutip barang-barang free. Tapi aku tak suka sangat kalau aku kena jaga booth sebab agak bosan dan rasa tak berapa produktif. Aku boleh jer nak jadi seorang promoter, tapi rasa macam tak kena dengan jiwa aku.

Lepas pergi tengok Hush Puppies punya jualan gudang, aku dan isteri terus ke KLCC Convention Centre untuk tengok PostGradAsia 2012 punya exhibition. Kalau ikutkan, lagi syiok kalau pergi PC Expo kat MidValley, tapi hari Sabtu dah memang confirm jem kat MidValley tu. Tu pun nak carik parking lagi. Lagipun aku memang dah lama bercita-cita nak sambung pengajian aku ke peringkat Ijazah. Sejak aku mula carik kerja lain, barulah aku sedar betapa pentingnya segulung ijazah kat tangan. Walaupun pengalaman kerja bertahun, tapi kalau takde ijazah, seolah-olah macam dah masuk taman tema tapi keluar kejap nak ambil barang dalam kereta pastu dah tak boleh masuk balik sebab tiket sebenarnya takde. Mungkin analogi tu agak teruk tapi macam tu la apa yang aku rasa. Aku ni mungkin bukan salah satu contoh terbaiklah kalau nak cerita kat budak sekolah, ada ramai lagi orang lain yang lebih hebat pencapaian mereka.


Bergambar di banner PostGradAsia 2012 KLCC Convention Centre

Laluan di KLCC Convention Centre

Kain rentang PostGradAsia 2012

Pendaftaran PostGradAsia; sekarang ni semua pendaftaran guna online jer

Pemandangan waktu masuk ke PostGradAsia 2012

Booth-booth universiti tempatan

Booth-boot universiti antarabangsa

Booth-booth universiti Swasta tempatan

Bergambar di PostGradAsia Floor Plan

Dah melawat PostGradAsia ni, rupanya aku datang salah event. Aku sepatutnya datang ke Education Fair untuk undergraduate student dan bukan post-graduate. Nampak gayanya aku kena cuba sambung belajar semula la kalau aku betul-betul nak panjat tangga korporat kat luar sana. Apa pun, aku dah dapat semua info yang aku nak waktu PostGradAsia ni, tak rugi jugak aku datang rupanya.



You Might Also Like

0 komen