Berkunjung ke myBIM Centre Malaysia

Pada 1 Mac 2019, saya telah berkesempatan untuk mengunjungi myBIM Centre yang terletak di Menara Sunway Putra Mall. Saya selalu berkunjung ke Sunway Putra Mall ni tapi tak pernah tahu pulak ada Menara yang menempatkan ofis pelbagai jenis syarikat di situ.

Sebenarnya kunjungan saya ke myBIM Centre ni adalah kerana pasukan saya perlu buat kerja-kerja installation untuk software yang akan digunapakai dalam satu kursus yang ditawarkan di myBIM Centre ni. Di sini saya belajar beberapa perkara baru yang menarik.

Bergambar di hadapan pintu masuk myBIM Centre

Pintu masuk myBIM Centre

Lobi myBIM yang mempunyai decor yang sangat cool!

Pelbagai maklumat mengenai BIM project diletakkan di dinding

Rakan staf saya sedang buat kerja-kerja di server room

Dalam salah satu lab myBIM

Pandangan lebar lab myBIM (View 1)

Pandangan lebar lab myBIM (View 2)

Pandangan lebar lab myBIM (View 3)
myBIM Centre ini merupakan langkah yang sangat menarik bagi saya untuk menghadapi dunia digital dalam bidang Construction. BIM kebiasaannya memerlukan perkakasan yang agak 'high-end' daripada segi workstation dan ini merupakan satu tempat di mana anda sebagai organisasi boleh sewa tempat yang mempunyai kelengkapan tersedia untuk kegunaan projek-projek BIM anda.


You Might Also Like

0 komen