Pengalaman Ke Live Show ASTRO MeleTOP (Neelofa 2nd Last Day)

Sebenarnya saya tak pernah terfikir pun nak join tengok rancangan TV live ni, tapi terima kasih kepada isteri saya, entah macam mana saya tiba-tiba terjebak juga. Isteri saya seorang peminat tegar Neelofa, apabila Neelofa mengumumkan persaraanya daripada rancangan Astro MeleTOP, terus isteri saya nak pergi ke rancangan live tu.

Jadinya, kalau saya nak google la kan, saya akan Google "Bagaimana nak join tengok MeleTOP live di Astro". Rupanya tak perlu tiket apa pun, just join jer geng beratur di depan guard Astro ni. Berikut adalah pengalaman saya menemani isteri saya tengok rancangan Live Astro MeleTOP di Astro HQ Bukit Jalil.


Sampai awal pukul 7.40am, berkumpul beramai-ramai di booth guard.


Suasana menunggu nak masuk ke dalam studio Astro. Rupanya malam ni ada artis jemputan Naqiu sebab dia baru je dinobatkan juara Gegar Vaganza. -- Tonton Video --


Dah lepas daripada guard, menuju masuk ke dalam. Meluru orang ramai yang datang masuk ke dalam.


Cepat wei cepat..kang kerusi semua kena kebas!


Lalu depan bilik kaca ni. Tu dia berlambak-lambak skrin dalam ni.


Patutlah, Master Control Room rupanya.


Cepat weh..lari...


Mujur sempat dapatkan kerusi, kalau tak kena duduk bersila atas runway putih tu.


Floor manager sedang membuat sesi briefing. Memang sempoi brader ni.


Tetamu jemputan diwawancara oleh pengacara Nabil dan Neelofa.


Nampak sangat tak dengar radio, lagu ni tengah viral katanya. --Tonton Video


Naqiu kat depan. Saya sebenarnya kena google Naqiu ni baru tahu dia ni siapa..haha..


Tiba-tiba Datuk Rizalman dengan Michael Ang pulak keluar. Histeria isteri saya sebab tiba-tiba icon kegemaran dia Datuk Rizalman muncul.


Tiba giliran saya pulak histeria. De Famm!! I love u all Gals!!


Memang Panazzz -- Tonton Video


Live show weh!!


Okay, dah habis dah acara. Jom balik.


Habis sudah acara live ni. Banyak perkara saya dapat belajar tapi tak tahu nak cerita macam mana. Tahukah anda artis jemputan akan muncul daripada sudut yang penonton dalam studio pun tak tahu. Studio ni dalam TV nampak besar, sebenarnya tak besar mana pun.


Video kata atas ni saya skrinshot daripada Insta Story Datuk Rizalman, cuba cari saya duduk kat mana dalam video ni. --Tonton Video

Dalam rancangan ni baru tahu rupanya Neelofa punya last day bukan hari ni, minggu depan. Aisey..takperlah, rasanya cukuplah pengalaman tengok rancangan live ni. Bagi saya lagi best tengok kat TV. huhu..

Kalau berminat nak pergi ke rancangan live MeleTOP, pada malam sebelum live tu, pergi je join orang ramai yang berkumpul nak masuk tu, tak perlu ada tiket apa-apa pun. Selamat mencuba!

You Might Also Like

0 komen