Mempelajari Apa Itu Private Cloud di Microsoft Malaysia

Aku kini sedang mengambil satu cuti (berani mati) tanpa gaji atas sebab-sebab peribadi. Walaubagaimanapun, aku masih lagi mewakili syarikat untuk menghadiri seminar disebabkan seminar yang diadakan bukan untuk individu. Aku sebenarnya memang dah lama tertarik dengan teknologi-teknologi baru yang berada di pasaran. Untuk event kali ni, Microsoft Malaysia telah menjemput aku untuk menghadiri satu event "Microsoft TechDays Best of MMS 2012 on 5th June @ Microsoft Auditorium". Memandangkan aku mempunyai banyak masa terluang, aku pun pergilah meluangkan masa menghadiri event ni.

Lobi Menara 2 Petronas
Untuk naik ke dalam menara Petronas ni, perlu mendaftarkan diri dahulu. Kawalan keselamatan kat sini memang ketat. Nak naik ke bahagian lif menara, kena lalu pintu pengesan besi dan beg kena masuk ke dalam mesin X-Ray.

Kad pelawat aku
29 tingkat kemudian, aku pun sampai ke Microsoft Malaysia.

Office Microsoft Malaysia, Tingkat 29, Menara 2 Petronas KLCC

Petunjuk ke event Best of Microsoft Management Summit 2012

Banner Microsoft Tech-Days Malaysia
Aku ada carik jugak HashTag #MYTechDays dalam Twitter, tapi takde pun? Agaknya sebab susah nak taip kut HashTag tu. Dulu aku pernah pergi event VMWare ada jer.

Kaunter Pendaftaran

Microsoft Wall of Fame (Malaysia) -
Aku tak berapa faham wall ni, tapi aku rasa dia letak senarai
mereka-mereka yang hebat dalam Sales Microsoft ni

Hadirin yang datang dan syarikat IT Training yang bukan booth promosi mereka

Pemandangan luar tingkap daripada Tingkat 29 Menara 2 Petronas KLCC

Acara bermula jam 10.30 pagi

Slide yang menunjukkan evolusi data center;
Virtualization sedang menular dengan pesat dalam industri data center

Slide ciri-ciri Microsoft Windows Server 2012

Borang maklumbalas acara hari ini

Raymond Chou, Managing Principal Consultant, Redynamics Asia memberikan ucapan
Walaupun telah mendapat makan tengahari "Subway", aku berasa agak bosan dengan acara hari itu. Bukannya apa, aku waktu tu walaupun ada perasaan nak belajar semua pasal Private Cloud dan Public Cloud ni tapi aku sedang mengalami satu simptom yang dinamakan "Jiwa Kacau". Meskipun begitu, satu panggilan telefon untuk job interview appointment telah memberikan satu penawar kepada simptom aku tu. Aku terus bergegas turun daripada Menara Petronas tu untuk menenangkan diri.


Suria KLCC: Tempat menarik bagi kaum wanita

Apa pun, event ni best dan aku telah membawa balik pelbagai brochure, beg kertas serta beg kain. Itu antara satu lagi sebab kenapa aku suka pergi event-event ni, banyak benda-benda free untuk dibawa pulang.

You Might Also Like

0 komen