Persembahan Pembukaan Theater Mak Yung Raja Gondang di ASWARA

Setelah berhempas pulas isteri saya membuat latihan lakonan hampir setiap malam, akhirnya tibalah masanya untuk hari beraksi. Demi memberikan sokongan padu, saya dan anak saya telah hadir di hari pembukaan Theater Mak Yung Raja Gondang arahan Che' Kem di Panggung Eksperimen ASWARA pada malam hari Jumaat 23 Ogos 2019.


Bergambar kenang-kenangan di bunting Raja Gondang.


Suasana di lobi kaunter pendaftaran dan pembelian tiket.


Suasana di dalam panggung theater.


Okay, persembahan dah start. Insta Story (link terus ke FB Story) mesti mau update!


Raja Naga pun ada.


Skrinshot Insta Story.


Gambar kat atas ni semua karakter anak dayang-dayang istana.


Tak sempat habis cerita theater dah tido dah budak ni.




Ni kasi share sikit la sedutan theater ni.


Tayangan dah habis.


Bersama dayang inai buah hati kesayangan maharaja Jay.


Keadaan selepas habis persembahan.

Ulasan: Saya sebenarnya tersilap pilih tempat duduk sebab tak tahu, jadinya sepanjang tempoh persembahan banyak nampak bahagian belakang pelakon. Lepas tu, saya tak berapa faham sangat dialog pelat Kelantan, jadi tak berapa nak faham jalan cerita Mak Yung Raja Gondang ni.

Bersambung..

You Might Also Like

0 komen