Menjejakkan Kaki ke PNB Perdana Hotel & Suites KL

Waktu umur saya 25 tahun, zaman tu adalah ketika saya sedang berusaha untuk mencari hala tuju kerjaya saya, saya ternampak satu iklan di dalam akhbar di ruangan jawatan kosong yang mengatakan anda boleh mendapat pendapatan sebanyak RM4,000 sebulan. Kerjanya adalah sebagai seorang telemarketer. Saya dipecat 2 minggu kemudian disebabkan tidak berupaya menghasilkan sebarang sales.

Gagal sekali bukan bermaksud gagal selamanya, sewaktu bekerja di situ saya dapat belajar ilmu dan pengalaman yang sangat berharga. Dalam pada itu, saya sangat mengagumi seorang sales manager muda yang merupakan bos saya waktu tu. Beliau dapat menghasilkan ribuan ringgit hasil daripada jualan membership hotel namun begitu, sebagai seorang yang masih muda, beliau menghabiskan kesemua komisyen tersebut dengan menginap di kebanyakan bilik-bilik executive suite di hotel sekitar Kuala Lumpur. Saya yang pada ketika itu masih lagi mentah, saya pun memasang angan-angan untuk membuat perkara yang sama, namun bidang tele-sales bukan perkara yang saya suka buat malahan bila saya tengok aje telefon, terasa seperti trauma atau fobia melanda jiwa.

Dipendekkan cerita, saya masih lagi berada di dalam bidang sales dan marketing cuma kini saya berada di bahagian pre-sales. Okaylah, kita sambung cerita lawatan ke PNB Perdana Hotel & Suites Kuala Lumpur. Sebenarnya keluarga ipar yang saya menginap di situ jadinya kami sekeluarga mengambil kesempatan la untuk merasai sendiri pengalaman di situ.



Memang view bangunan Citibank daripada tingkap bilik ni sangat superb.


Ni gambar sebelum masuk bilik.


Budak-budak ni sempat pulak la bawak mainan diorang ni dalam beg lepas tu pergi lambak semua mainan atas meja. Apa pun, mulanya saya ingatkan suite ni bilik aje, rupanya macam satu apartment dengan 2 bilik siap dengan pantry dan dapur lagi. Sangat menarik.


Ni kat tingkap sebelah bangunan Tabung Haji, bilik apartment ni berada di tingkat 25.


Sebelum balik, kitorang sempat meninjau-ninjau kawasan persekitaran. Ni kat tingkat sebelah lif nak turun.


Kawasan ada lampu tu sebenarnya dulu adalah kawasan taman di KLCC bersebelahan Masjid. Kini kat situ ada pembinaan bangunan baru. Macam-macam projek pembinaan sedang berlaku di kawasan tu walaupun orang duk kata ekonomi makin teruk, pelik kan?


Kitorang masuk ke ruangan swimming pool saja la nak tengok.


Kat belakang tu menara G-Tower.


Sebenarnya pool ni dah tutup tapi kitorang mintak izin daripada cleaner kat situ untuk masuk tengok.

Begitulah kisahnya untuk sesi lawatan ke PNB Perdana Hotel & Suites KL ni. Nanti kita sambung lagi kisah di tempat lain pula.

You Might Also Like

0 komen