Isnin, 23 Januari 2017

Pengalaman Bercuti ke Sabah (Kota Kinabalu-Kundasang-Ranau Mei 2016)

Pada bulan Mei 2016, aku dan keluarga telah mendapat kesempatan untuk berkunjung ke Sabah. Destinasi utama adalah Kundasang. Untuk trip kali ini dapatlah aku duduk lama sikit kat Sabah ni sebab 3 kali trip ke Kota Kinabalu pada tahun 2014 sebelum ni disebabkan kerja pergi balik hari aje.

Kegembiraan naik KLIA ERL Ekspress

KLIA Departure Lounge

Malindo Air

Makan malam di Pasar Malam Makanan Laut, si Aryan boleh demam pulak tiba-tiba

Berposing lepas si Aryan jaga daripada tidur

Si Aryan demam jadi muka tak bermaya, si Arshad pulak sibuk main buih tiup

Si Aryan sampai apartment terus pengsan

Cantik gak apartment ni

Bersedia untuk pergi berjalan

Jesselton Point

Ready untuk naik bot

Si Aryan pengsan lagi, penat naik bot

Hujan pulak, mujur bawak payung

Si Arshad dan Abg gembira dapat belon pedang

Geng-geng sibuk membeli barangan di Pasar Filipino

Kita melawat Rumah Terbalik pulak

Muzium 3D Sabah

Rumah Terbalik!!

Dah nak sampai Gunung Kinabalu

Aisey..aku pengguna Maxis tapi ok je line kat atas ni

Bersama si Aryan di puncak awan

Tempat proses susu lembu

Tengok lembu susu diperah

Posing di Kundasang

Memang sejuk, tapi taklah sejuk sangat.

Pemandangan sikit

KFC pun ada kat Kundasang wehh

NikGold Resort

NikGold Resort. Jalan nak masuk sini memang agak mencabar

Nampak tak? Tu la puncak Gunung Kinabalu!

Pemandangan daripada depan balkoni bilik di NikGold Resort. Memang power!

Berposing di depan bilik berlatarbelakangkan puncak Gunung Kinabalu

Puncak Gunung Kinabalu daripada tingkap bilik

Poring Hotspring Ranau Sabah

Nak balik dah. Kat Airport Terminal 1

Dah letih..jom tido..
Satu pengalaman yang sangat menarik. Kalau ada rezeki lagi boleh pergi lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Entri Sebelum-sebelum Ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...