Menonton Upin Ipin Keris Siamang Tunggal di TSR Cinemax Shah Alam

Kawasan Kampung Padang Jawa merupakan tempat yang saya selalu datang untuk makan waktu zaman saya bergelar student di UiTM Shah Alam sekitar tahun 2000-2004. Sememang tempat ni dulu takde apa sangat dulu. 14 tahun kemudian, kawasan Kampung Padang Jawa berkembang pesat dengan pembangunan yang rancak. Setelah sekian lama tak datang, rupa-rupanya ada satu bangunan di sini yang di dalamnya ada panggung wayang. Saya ingat lagi dulu waktu saya berada di Shah Alam, untuk pergi tengok wayang perlu pergi sama ada ke Klang di Jusco AEON Bukit Raja atau ke Sunway Pyramid.

Lokasi panggung wayang yang saya maksudkan adalah berada di dalam bangunan IRDKL Mall. Melalui pembacaan di website mereka, rupanya bangunan IRDKL Mall ni direka untuk kegunaan hiburan keluarga, korporat serta majlis-majlis. Menarik juga konsep yang diperkenalkan ni.

Sempena hari minggu, sebenarnya saya tak expect pun nak singgah IRDKL ni sebab ingatkan nak pergi bawa anak-anak untuk menonton wayang cerita Upin-Ipin: Keris Siamang Tunggal di panggung wayang di AEON Bukit Tinggi Klang sebab malamnya nak ke Banting, sekali tu rupanya di Shah Alam dah ada jadi tak perlu la menggagau cari panggung wayang dengan waktu tayangan yang tak tentu lagi ada ataupun tidak.

Di kaunter TSR Cinemax

Kaunter beli tiket wayang

Suasana berhadapan kaunter tiket

Banner Shazam di TSR Cinemax

Panggung wayang memang pandai sungguh target ibu-bapa

Membeli snek untuk dijamah waktu menonton. Harga jangan tengok..pejam mata, telan air liur dan bayar jer..ahaha

Menu pilihan

Di tapak bangunan belakang saya tu 15 tahun lepas tempat saya suka lepak makan di restoran Tom Yam dulu

Pemandangan Kampung Padang Jawa daripada bangunan IRDKL ni

Keterujaan budak-budak dengan bapak budaknya sekali

Selesa dan bagus kerusi di TSR Cinemax ni
Industri wayang sekarang ni nampak macam semakin berkembang pula, ada saya tengok satu mall yang saya selalu kunjungi iaitu Quill City Mall di Jalan Sultan Ismail, kedai-kedai di dalamnya semakin lama semakin kurang, kebanyakannya telah ditutup, berehat atau saya tak tahu sebenarnya kenapa tetapi GSC di situ penuh dengan pengunjung. Iklan-iklan dalam panggung wayang pulak memang istimewa sebab tak pernah nampak di TV atau YouTube.

Sememangnya keadaan masa kini mengalami perubahan yang semakin ketara berbanding 5-10 tahun yang dahulu.

You Might Also Like

0 komen