Bercuti di Patong Beach Phuket Thailand Part 1

Pada awal bulan Januari 2011 yang lepas, aku dan isteri telah mendapat satu peluang bercuti ke Phuket Thailand. Dalam tempoh kurang daripada sebulan persiapan dibuat. Aku tanya semua orang yang dekat dengan aku pasal Phuket, malangnya semuanya tak pernah pergi ke Phuket. So, aku pun gunakan la internet dah memang hari-hari aku guna internet pun. Antara blog-blog yang aku jumpa:

http://www.skolblog.com/2008/08/05/phuket-day-1/
http://sawanila.com/v10/tag/makan-makan/
http://adehendra.com/tag/patong-beach/
http://jama.fotopages.com/?entry=1887289
http://mum2two.wordpress.com/category/sawadeekap-08/
http://ahsuez.fotopages.com/?entry=1292556

Banyak jugak la informasi daripada blog-blog yang aku dah baca ni. Ada info yang boleh guna, ada jugak info yang bila dah sampai baru tahu. Aku nak cerita semua, letih jugak aku nak menaip ni. Jadinya aku terangkan dalam bentuk galeri gambar slideshow kat bawah ni:


Memang percutian aku dan isteri ke Patong Beach Phuket ni main terjah jer. Tourist guide takde, hotel pun book last minit (2 minggu). Ada member cakap kitorang berani sebab pergi jalan negara orang berdua jer. Tapi kalau dah ada informasi, tak perlu tourist guide pun boleh. Apa pun, 3 hari 2 malam sememangnya tak cukup untuk melawat tempat-tempat menarik di Phuket ni.

Aku ada jugak amik video pengalaman aku naik Tuk-tuk. Tuk-tuk kat Phuket ni lain rupanya daripada yang ada kat Bangkok. Boleh tahan jugak harga dia, 200 baht atau RM20 ringgit. 5 minit jer pun untuk satu pusingan kat jalan sehala Patong Beach tu.


Gambar-gambar dalam galeri tu baru hari pertama kitorang kat Phuket. Hari ke-2 dan ke-3 belum lagi. Nanti aku updatekan dalam blog post part 2 dan part 3 ok?

You Might Also Like

2 komen

  1. Phuket nih memang cun bro.. makan halal pon senang

    ReplyDelete
  2. Very nice blog & useful information.
    Thank you for sharing :)

    ReplyDelete