Repair Bumper Kereta Kena Sagat

Bila anda ada kereta sendiri, lambat laun anda mesti akan terlibat dengan kemalangan kecil. Saya masih ingat lagi kes kemalangan jalan raya saya yang pertama, waktu tu umur saya 19 tahun dan saya baru je diberikan kereta oleh bapa saya. Memang macam tak percaya je bila terlibat dalam kemalangan tu.

Apa pun, saya baru je habis menghadiri kenduri kahwin pada sebelah malam ni. Di sebelah tempat dewan kenduri ni tempat parking kereta. Tempat tu pulak takde lampu jadi agak gelap. Elok je masuk kereta dengan mak saya sekali saya perasan ada kereta nak lalu tepi dengan lajunya, tiba-tiba kedengaran bunyi "Prapppp!!!". Kereta tersebut berhenti sebelah kereta dan buka tingkap. Kelihatan seorang budak lelaki muda berbangsa cina muka terpinga-pinga tanya, Ok kan?

Saya kata, "You langgar saya ka?", dia jawab "Tak tau". Saya keluar kereta dan nampak kereta dia betul-betul rapat dan inilah hasilnya.


Adui, patutlah ada bunyi, rupanya sudah ada contact.


Saya suruh dia ke depan sikit nak tengok kerosakan, aduhh, agak teruk jugak. Lelaki cina tersebut keluar dengan muka gelabah, saya cakap kat dia "You kena belanja saya repair ka polish ka la macam ni". Dia kata dia call mak bapak dia datang, rumah dia dekat jer. Dalam 15 minit tunggu, mak bapak dia sampai dan diorang tengok semua dan cakap, "You pergi kedai dulu tanya berapa repair cost dan nanti bagitahu la berapa repair, ok?". Saya pun, ambil gambar dengan contact detail semua. Balik rumah. 


Esoknya, saya bawa kereta ke bengkel di Batu Caves. Bila tengok kerosakan pada sebelah siang, memang lagi teruk rupanya.


Dulu saya dah pernah hantar kereta isteri saya yang kena langgar belakang kat kedai ni, jadinya hantar lagi sekali kat sini sebab memang puas hati dengan mutu kerja mereka, siap dalam masa sehari dan harga yang berpatutan.


Tauke kedai tengok kerosakan tu, dia bagi sebut harga terus RM360. Saya pun hantar info ni kat mak bapak budak lelaki berbangsa cina tu melalui whatsapp. Mulanya mereka cuma nak bayar RM300 jer dan minta saya cuba minta diskaun dengan kedai, tapi saya psycho balik diorang yang saya akan bayar full, terpulang kepada mereka la nak bayar full atau tidak, saya pesan lagi cakap suruh anak you bertanggungjawab la bila dah membuat kesalahan. Saya supply diorang dengan gambar dan invois semua, akhirnya mereka bersetuju untuk bayar full. 


Hantar kereta sebelah pagi, sebelah petang kereta dah pun siap repair dengan basuh semua sekali. Nampak macam dah takde apa-apa kan?

Memang mutu kerja bengkel kereta ni memang bagus. Saya takde dapat apa-apa komisyen pun rekomen kedai ni, tapi kalau berminat nak hantar kereta repair disebabkan kemalangan kecil, boleh contact owner kedai ni:

Fortune One Autoworks
No. 6, Jln Samudra Barat,
Tmn Perindustrian Samudra,
68100 Batu Caves.
Tel: 03-6184 2298

Berhati-hati di jalan raya ok?

You Might Also Like

0 komen