Mencuba Radix Fried Chicken Alor Setar

Pada 27/10 iaitu hari ke-2 Hari Raya AidilAdha, aku perlu ke Alor Setar untuk membawa pulang mak dan 2 orang adikku yang dihantar balik kampung kat Kedah minggu sebelum tu. Memandangkan kereta Wira aku ada di sana, aku seperti biasa menaiki kenderaan awam yang sangat best iaitu Bas Ekspres. Asalnya aku nak beli tiket Transnasional, tapi takde pukul 5.30pm jadinya aku pun beli jer la Cepat Ekspres.

Tiket bas ekspres Cepat Ekspres

Bas Cepat Ekspres
Pukul 5.30pm lebih je bas dah bertolak, seat tak penuh sangat pun tapi ramai la jugak penumpang. Rupanya bas ni dia singgah Butterworth dulu lepas tu dia singgah Sungai Petani kemudian baru ke Alor Setar. Ramai penumpang turun kat Butterworth dan Sungai Petani jadinya dapat disimpulkan, diorang poolkan penumpang dari Ipoh jalan sekali.

Tiba di Medan Bas Shahab Perdana
Kali terakhir aku sampai kat Shahab Perdana ni kalau tak silap aku tahun 2009 kut. Kat jalan nak masuk ke Shahab Perdana ni dah boleh nampak la Radix Fried Chicken. Memandangkan aku pun dah lapar sebab sampai pun dah dekat pukul 9.15pm.

Kaunter Radix Fried Chicken

Set makan Radix Fried Chicken berharga lebih kurang RM10
Aku ada check-in kat dalam Foursquare kat Radix Fried Chicken ni lepas tu link sekali dengan Twitter. Boleh pulak Radix Fried Chicken re-tweet tweet aku tu. Kira okaylah, at least diorang mengikuti perkembangan marketing diorang. Senang cerita, RFC ni memang tak setanding dengan KFC tapi kalau dah cuba, baru tahu. Itu jer la yang aku dapat simpulkan sebab aku tak nak bagi komen panjang-panjang.

You Might Also Like

0 komen