Kunjungan ke Kampong Balik Bukit, Kuala Linggi, Melaka

Pada 25hb Januari saya telah berkesempatan untuk ke sebuah kampung yang saya tak pernah terfikir pun nak pergi. Cerita sebenarnya adalah, saya jadi temankan isteri tersayang yang ambil job untuk mekap dan melukis inai henna di sebuah majlis perkahwinan rakannya.

Seperti biasa, biar gambar berbicara dengan lebih jelas tempat yang saya dah lawati ini:

NDK Chalet 019-377 5313
 Rupanya di kawasan ni, punya la banyak homestay.

Isteri saya tengah nak bawak masuk barang-barang keperluan job nya

Tak habis lagi tengok barang ke ayang? Selfie dulu lah..

Pantai di sini agak bersih dan akses pun tersangat lah senang

Rumah dan bilik penginapan yang tersedia

Dah macam stail hotel tapi masih lagi mengekalkan stail kampung

Lagenda Guest House

Kalau nak hubungi Lagenda Guest House di Kuala Linggi ni

Ada kedai runcit so senang nak beli barang apa-apa. Nak keluar ke pekan jauh gak.

Tangga batu, simbol rumah di Melaka

Kecik dan chomel je chalet ni. Memang sangat menarik untuk couple.

Selamat Datang ke KM Chalet

Info dan contact untuk KM Chalet

Dataran KM Chalet

Pemandangan tempat parking dan reception di KM Chalet

Blok-blok penginapan di KM Chalet

Boleh ambil no telefon tu kalau nak hubungi KM Chalet

Dewan makan dan aktiviti di KM Chalet

Menarik tak tempat ni?

Bilik lagi

Iklan homestay kepunyaan KM Chalet tapi kat tempat lain

Tak nampak pulak nama chalet ni tapi boleh booking la

Nampak tak khemah tu, kat situ ler kendurinya

Ombak Biru Chalet

Ombak Biru Chalet: kepunyaan keluarga member saya di sini

Ada 4 bilik kalau nak booking di sini

Bilik Ombak 4. Hubungi 012-933 3080/012-271 4644

Bilik contoh di Ombak Biru Chalet

Waktu saya datang ni tempat ni baru je disiapkan

Ni satu lagi chalet betul-betul mengadap pantai namanya NDK Chalet

Keluar je bilik terus sampai ke pantai

Peraturan Chalet NDK

Ni bilik 1st di sini. Satu komen jer la, siling toiletnya takde jadinya boleh dengar bunyi daripada bilik sebelah kalau guna toiletnya

Ada tilam tambahan dan ruang yang agak luas dalam bilik ni

Kenduri di sebelah malamnya

Okay, nak kena balik KL dah
Kalau ikutkan hati memang nak menginap aje di tempat istimewa ni tapi apakan daya keesokan harinya ada majlis pulak kat sekolah anak saya. Jadinya kita simpan je la semua info-info berkaitan tempat ni untuk perancangan percutian di masa-masa akan datang.

You Might Also Like

0 komen