Berkunjung ke Toy & Fantasy Museum Penang (Jun 2017)

Pada 30 Jun 2017, kami telah berkesempatan membuat satu trip ke Penang. Jom kita terbang dulu sebelum mendarat tengok mainan pulak:

KLIK DI SINI untuk menonton video rakaman

Lokasi Toy & Fantasy Museum Penang ni terletak di Teluk Bahang. Tempat ni memang tak nampak daripada tepi jalan jadinya agak tersorok sikit, guna Waze jer. Saya pun dapat tahu pasal tempat ni selepas tu browsing online kat dalam smartphone sebab agenda jalan-jalan buat pun dah sampai Penang.

Toy & Fantasy Museum Penang ni dikatakan mempunyai koleksi lebih daripada 100,000 mainan yang terkumpul sejak dibuka tahun 2005. Bagus jugak owner museum ni, dah habis ribu-riban belanja beli mainan, collect la balik duit dengan bukak museum sendiri. Memang tak macam saya la, beli mainan bagi anak lepas tu habis hancur berkecai di belasah oleh anak-anak lelaki bijak bistari saya ni.

Pintu masuk Toy & Fantasi Museum

Cuaca agak panas hari tu, mujur ada aircond dalam ni. Besar jugak la tempat ni.

Terminator life size doll

Koleksi mainan Cars

Selfie sikit dengan budak-budak

Mainan Back to the Future..legend mainan ni

Anak sulong saya tengah gila Mario waktu ni, sekarang ni dah gila mainan lain pulak

Game Mario ni saya main waktu awal 90-an, time tu guna game console Micro Genius. Best giler zaman tu.

Memang puas la budak-budak tu duk berlari dalam museum ni

Budak-budak ni tak tahu pun nama robot tu R2D2, bapak budak jer tahu..diorang ni tahunya Star Wars jer..

Memang belambak-lambak mainan besar pulak tu dalam museum ni

Captain America life size doll

Thor dan Wonder Woman dan lain-lain lagi life size doll -Tonton Video-

Lara Croft - Teringat zaman duk beli CD Game Tomb Raider kat Kota Raya KL. Zaman guna internet dial-up..huhu

Batman life size doll

Cars lagi

Halo 2

Lara Croft versi askar

Star Trek rasanya patung pompuan ni

Lara Croft lagi

Koleksi mainan Mario dan Luigi

Selfie video di dalam Toy & Fantasy Museum Penang ni -Tonton Video-
Begitulah kisah cuti-cuti ke Penang, antara destinasi kegemaran famili saya ni. Dah la dulu sekolah kat Penang ni 2 tahun dulu waktu SPM. Tapi memang best Penang ni sebab ada macam-macam tempat menarik dan makanan pun memang superb. Nanti kalau saya ke Penang lagi, saya akan update lagi di blog ini.

You Might Also Like

0 komen