Bertandang ke FFM ke 24

Pertama kali aku dengar FFM, apa benda tu? Setelah di Google, rupanya Festival Filem Malaysia. Atas sebab-sebab teknikal tempat kerja isteriku, tiket jemputan dapat kat isteri aku dan aku pun tak mensia-siakan peluang yang ada:

Kad jemputan FFM-24
Acara bermula jam 9 pm, tapi jemputan untuk masuk ke dalam tempat acara berlangsung bermula jam 7 pm. So, aku dan isteri bertolak daripada KL ke PICC Putrajaya pukul 6.30pm. Sampai je kat PICC, cari-cari surau nak sembahyang maghrib, rupanya ada kat hujung nun. Tapi surau dia okaylah, boleh kata besar jugak la. Sesuai la dengan saiz PICC tu. Dekat pukul 8.45 pm baru kitorang masuk:

Gambaran dalam majlis FFM ke 24 daripada tempat VIP warna hijau (tag warna kad)
Acara bermula dah dekat pukul 10pm dah pun. Agaknya sebab karpet merah punya acara kat luar dewan tu yang amik masa. Keluar la si Johan dengan gitar dia (eksyen jer lebih, bukannya dia terer main pun):

Johan Raja lawak jadi hos
Kamera yang aku bawak merupakan kamera digital instant yang diwarisi daripada arwah bapa aku. Snapnya lambat gambar pastu bila dalam gelap kabur sikit, snap sikit goyang. Nak kena beli lain la lepas ni. Antara gambar-gambar yang sempat aku snap:

Pasangan Zizan dan Juliana Evans
Marsha dan Dafi membuat persembahan
Shaheizy Sam sapa orang depan aku
Geng KRU duduk sekali dgn Lisa Surihani kat depan sikit daripada tempat aku
1st time aku tengok Kilafairy menyanyi
Anugerah Filem Terbaik
Aku di FFM ke -24
Habis je acara, aku dan isteri mulanya ingat tak boleh nak masuk ke acara 'post party'. Dah turun tingkat bawah sekali dah pun (post party tingkat atasnya jer). Sempat la jugak isteri aku bergambar dengan si Tiz Zaqyah dengan Lisdawati waktu turun eskalator tu. Jumpa pulak dengan bekas jiran aku, Chef Liza Zainol. Memandangkan waktu tu kitorang fikir yang peluang ni bukannya selalu dapat, jadinya kitorang pun redah je masuk dalam after party.

Makan malam/supper
Lisa Surihani
Syamsul Yusof tak menang tangan pegang piala kemenangan sambil diperhatikan oleh bapa kesayangan
Aku berposing ala artis
Sememangnya pengalaman pergi ke majlis grand seperti ni satu pengalaman menarik sebab boleh tengok ragam artis-artis Malaysia. Diorang ni pun manusia biasa jugak, macam-macam kerenah. Apa yang aku boleh simpulkan selepas hadir ke majlis ni:

Yang bestnya:

  1. Dapat tengok macam mana satu rancangan live diadakan. Sememangnya sangat berbeza dengan majlis-majlis biasa.
  2. Sound system persembahan memang lagi grand daripada TV.
  3. Dapat tengok ragam-ragam artis secara dekat.
  4. Dapat bergambar dengan artis-artis kegemaran.
  5. Dapat berkenalan dengan tokoh-tokoh dalam industri (aku tak kenal sapa pun sebab aku kerja dalam industri lain)
Yang tak best:
  1. Tengok TV lagi jelas sebab kamera boleh fokus besar-besar kat muka artis yang tengah buat persembahan.
  2. Kena makan malam awal sebab kena daftar masuk pukul 8pm. Dalam agenda tulis pukul 7pm tapi mana sempat, nak pergi sembahyang maghrib lagi semua. Yang pompuan lagi la, nak mekap grandis lagi semua.
  3. Acara habis lambat sebab start pun dah lambat. Ada pulak post-party lagi, lagi la time nak baliknya lagi lambat. Aku sampai rumah pukul 1 pagi pastuh esok paginya dah la nak kena pergi kerja pulak.
So, itu jer la celoteh yang aku boleh tulis buat kali ni. 

You Might Also Like

3 komen

  1. best tu! ingat lagi kiter pi karaoke artis kt ampang park (?)

    ReplyDelete
  2. wak pon X penah masuk picc jugakkk...,, eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

    ReplyDelete