Sabtu, 13 Oktober 2012

Nasi Arab Restaurant Suria Jalan TAR KL

Nasi Arab merupakan antara favourite makanan yang aku dan isteri suka makan sekali sekala. Waktu aku bekerja di Seri Kembangan dulu pun memang kalau dapat gaji jer mesti celebrate makan nasi arab sebab ada satu restoran nasi arab kat sana. Ada jugak restoran nasi arab muncul sekejap lepas tu hilang tapi rasanya ada sedikit kelainan.

Kat KL pulak, aku selalu pergi ke Lorong Haji Taib belakang Jalan TAR di Chow Kit sana. Ehh..aku pergi Lorong Haji Taib tu beli bahan-bahan buat kek la, ada satu supplier kat situ barang dia murah-murah la sebab borong bukannya pergi tengok pondan kat situ. Siang-siang pun sebenarnya pondan bersepah kat situ tapi siang memang la orang tahu dia pondan dah terang-terang boleh nampak, sebab tu orang pergi waktu malam sebab walaupun pondan, kesamaran malam tu....amender aku boleh melalut citer pondan pulak ni, aku nak citer pasal nasi arab..haiyaa...

Diperkenalkan oleh isteri aku yang diperkenalkan oleh kawan-kawan seofisnya, rupanya ada satu kedai nasi arab kat Jalan TAR tu. Meh sini aku tunjuk gambar sebab kalau citer jer tak menarik. Lokasinya di Jalan TAR berhadapan Shell kalau tak salah aku:

Restoran Suria-Makanan Timur Tengah di Jalan TAR

Tempat makan-selang satu kedai dari tempat penyediaan makanan

Menu di Restoran Suria

Nasi Arab Daging Kambing dengan Air Barbican perisa Strawberi - RM12 jer!!

Biasanya  kalau aku makan nasi arab ni di Seri Kembangan, harga paling cikai la aku bayar RM16 termasuk air Barbican ni. Itu Nasi Arab Ayam Mandy tau, kalau kambing lagi mahal, dekat RM20 kena sediakan. Ini kat Jalan TAR, RM12 jer untuk daging kambing lagi. Ada peluang aku ke Jalan TAR nanti memang aku akan tapau lagi nasi arab ni.

Memang terbaekk!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Entri Sebelum-sebelum Ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...