Kembara Pantai Timur (Mei 2013)

Alamak, dah tahun baru 2014 dah rupanya. Entri aku baru sampai Mei 2014. Lambat pulak aku nak catch up ni. Takperlah, kasi taram jer la dulu. Pada 24 Mei 2013, aku isteri dan anak telah memulakan satu kembara ke Pantai Timur sebab nak menghadiri kenduri kahwin sepupu aku di Kuala Terengganu. Tidur di Ipoh dulu kemudian baru masuk ke Gerik dan lalu laluan yang agak menyeramkan la. Silap timing sebenarnya hari tu sebab sampai di pekan Gerik pun dah 6.30pm. Selamat tiba di Pasir Mas dah dekat pukul 10pm dah waktu tu setelah sesat ke mana hala masuk ke dalam Felda kelapa sawit mana ntah. Ada guna Waze pun tak boleh harap. Menginap di rumah keluarga kakak ipar di Pasir Mas.

Okaylah, gambar-gambar:

Lapar..makanlah Snickers! Pengaruh iklan menebal

Masjid di Pasir Mas
Kelantan ni bestnya bab makan, aku masih teringat nasi kerabu waktu abang ipar aku kahwin. Aku memang tak berapa suka sangat nasi kerabu ni dengan sayur semua, tapi waktu tu dah itu jer makanan yang ada, aku pun hentam jer la. Perghh..siap tambah 2 kali aku waktu tu..tu citer 3 tahun lepas la..

Daulat Tuanku

Pembangunan di Kelantan

Pasar Besar Siti Aishah Jelawat
Perjalanan bermula jam 11am, tiba di Terengganu jam 3pm.

Posing

UNISZA

Sotong masak tepung

Pasar Payang

Suasana Pasar Payang

Gerai-gerai di Pasar Payang

Family jauh yang dah tak kenal

Suasana di luar Pasar Payang

Posing di kedai makcik ex-ofismate

Bangunan apa nama aku tak tahu

Berduyun orang datang woo

Fridge Magnet, key chain dan cenderahati macam-macam

Berposing di tengah panas

Group Triton pun datang jugak, siap tunjuk skill lagi kat tengah2 tu

Keropok Leko Losong

Order jangan tak order
Selesai beli barang semua, kami bertolak balik. Sekali lagi ikut Waze, dia bawak pergi jalan lain bukan jalan tepi laut. Mujur la kereta kecik lagi jimat minyak, kalau tak memang terkandas la sebab tak isi minyak siap-siap konon ingat boleh jumpa RnR tengah jalan. Selamat tiba di KL pada malam tu jugak.

You Might Also Like

0 komen