Aku Kini Bergelar Mahasiswa IPTS

Susulan daripada blog entri aku berkenaan Mendaftarkan Diri di OUM. Pendaftaran untuk tawaran belajar di OUM telah pun tiba. Aku bersyukur kini dengan jawatan dan kerjaya baru aku, segala perancangan berjalan seperti yang telah ditetapkan. Cumanya mungkin selepas ini, aku akan cuba untuk mendapatkan bantuan kewangan PTPTN kut untuk membiayai pengajian aku. Modal yang ada masih belum mencukupi rupanya.

Kaunter Pendaftaran OUM Kampus PJ

Kaunter Modul

Buku-buku dan Audio CD pembelajaran

Pakej Semester 1 berserta beg yang disediakan oleh OUM
Ada rakan-rakan yang bertanya kepada aku, kenapa pilih OUM? Kenapa tak pilih IPTA contoh macam UTM SPACE ataupun e-PJJ UiTM. Jawapan aku, OUM pada aku mempunyai kaedah 'online learning' di antara yang terbaik, kemudian kelas face-to-face hanya ada pada hari Sabtu (2 kali sebulan). Adik aku dah sem 2 atau sem 3 kut di UTM SPACE dan Abg Ipar aku pun kat UTM SPACE jugak. Aku tengok diorang kelas Sabtu Ahad lepas tu boleh dikatakan setiap minggu ada kelas. Susah jugak nak buat perancangan keluarga kalau dah setiap Sabtu dan Ahad nak kena korban. Lagi satu, OUM punya syarat tak menetapkan MUET sebagai pra-syarat kemasukan. Nampak tak?

Tapi apa pun, pastikan kursus ataupun IPT yang dipilih diperakui oleh Agensi Kelayakan Malaysia, Ok?

You Might Also Like

0 komen