Ahad, 1 Julai 2012

Bertemu dan Berpisah Adat Manusia Biasa

Setelah bercuti panjang tanpa gaji sejak 21/5/2012, pada 18/6/2012 aku telah pun menghantar surat perletakan jawatan secara rasmi kepada pihak pengurusan syarikat. Pada 21/6/2012 aku telah pun bertemu dengan bos, berbincang dan beliau telah bersetuju untuk melepaskan aku daripada syarikat secara efektifnya 22/5/2012. Sebenarnya aku telah pun nekad untuk meninggalkan syarikat sejak aku menghadiri temuduga terbuka yang pertama di Berjaya Time Square untuk Technip.

Banyak faktor yang aku telah ambil kira untuk mencari tempat kerja di tempat lain ni tapi aku tak nak salahkan pihak syarikat sangat dalam hal ni, cukuplah aku kata yang aku perlukan tempat baru untuk aku berkembang dalam perjalanan kerjaya aku sendiri. Aku ingin berterima kasih kepada bos yang telah pun membuat bayaran gaji terakhir aku dan terima kasih juga di atas segala pengalaman dan tunjuk ajar yang telah diberikan.

Apa pun, di tempat aku kerja ni ada satu tradisi yang menjadi amalan turun temurun di mana sesiapa yang nak meninggalkan syarikat perlu membuat satu jamuan perpisahan dan menjemput semua staf yang ada datang serta memberikan sepatah dua kata. Jadinya dengan bantuan mak aku, aku telah membawa sedikit juadah sarapan untuk rakan-rakan di ofis. Sekejap jer dah licin.

Rakan-rakan menikmati juadah sarapan yang aku bawa

Sehabisnya majlis kecil-kecilan ni, terdapat satu perkara lagi yang aku perlu selesaikan.

Pejabat yang akan dirindui

Laptop HP 6530 yang telah aku guna sejak hampir 4 tahun yang lalu

Aku kena pulangkan laptop syarikat yang telah berada dalam jagaan aku sejak hampir 4 tahun yang lalu. Memang sedih sebab terpaksa berpisah dengan teman setia aku ni tapi nak buat macam mana, ianya kepunyaan syarikat kan?

Membungkus laptop untuk dipulangkan

Pemilik baru kepada laptop yang dipulangkan

Diharap pemilik baru ini dapat menjaga laptop ni sebaik-baiknya. Aku doakan yang terbaik untuk mereka yang masih tinggal dan semoga syarikat dapat berkembang maju dan berjaya di masa akan datang. 

1 ulasan:

  1. wei mane credit nama aku sbg tukang amek gambar?! ckp nak letak?! ahh..janji manis...mentang2 dah jadi preSales Manager!

    BalasPadam

Entri Sebelum-sebelum Ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...