Ahad, 8 Julai 2012

Berkunjung ke Zoo Melaka

Setelah penat menghadiri temuduga semua tu, tibalah masa untuk berehat dan bersantai menenangkan minda sebelum bermulanya kerjaya baru minggu depannya. Memandangkan aku dan isteri akan menghadiri satu kenduri kahwin di Melaka, kami membuat keputusan untuk ikut rakan kitorang mengunjungi Zoo Melaka dah alang-alang berkunjung ke sana. Mari tengok gambar-gambar yang sempat dirakamkan:

Resit letak kereta Zoo Melaka - RM2 sekali masuk

Pintu hadapan Zoo Melaka

Senarai harga tiket Zoo Melaka

Kaunter tiket Zoo Melaka

Kami bergambar kenangan di Kaunter Tiket Zoo Melaka

Tiket masuk dewasa Zoo Melaka berharga RM10 seorang

Tak berapa faham kenapa kena guna "Footbath" ni, takde pun air nya..

Batu Tanda Zoo Melaka

Burung kakak tua Macaw

Macaw Bersayap Hijau

Lukis-lukis muka budak-budak 

Taman Permainan Kelab Nuri Bank Rakyat, Zoo Melaka

Sangkar Burung Hantu Kuning

Ada Zebra la..

Badak pun ada jugak..

Fuhh..macam citer Madagascar la...

Badak Putih di Zoo Melaka

Kuda kecik?

Capybara..binatang apa pulak ni?

Jarang tengok pulak haiwan ni..

Badak Cipan atau Tapir - Rupanya ada dua nama pulak haiwan ni

Tapir ataupun Badak Cipan sedang berehat

Batman pun ada jugak? Tapi kenapa kelawar-kelawar ni selamber jer tido dalam terang?

Jadual Persembahan Hidupan Liar

Letih la nak berjalan..naik Trem jer lah

Ramai la pulak orang duk tengah beratur nak naik Trem ni..

Okaylah tempoh tunggu dia..takde la lama sangat

Jadual Operasi Tram dan harga tiket

Tiket Trem dijual waktu dah naik karang

Merpati dua sejoli..

Bagai pinang dibelah dua..

Tiket naik Trem..mana satu ejaan yang betul ni? Tram ke Trem? Yapadaa...

Syarat-syarat naik trem..

Aku ada la sempat rakamkan video sikit sepanjang aku naik Trem kat Zoo Melaka ni, meh tengok:


Aku ingatkan Zoo Melaka ni besar, rupanya takde la besar sangat. Ada orang komplen kata Zoo Melaka ni kotor, sepanjang aku kat sana aku rasa takde la teruk sangat. Tempat dah lama, biasalah kalau ada tempat-tempat yang dah usang dan buruk ni. Pada aku Zoo Melaka ni okay jer. Datang la melawat sini kalau berkesempatan.

Hantu Carik Kafan..nama pelik-pelik jer diorang ni kasi..

Kotak Feedback waktu nak melangkah keluar daripada Zoo Melaka -  Macam kesian la pulak..

Aik..malam pun Zoo Melaka ni bukak rupanya..

Okaylah, kesimpulan aku boleh katakan di sini adalah Zoo Melaka ni tempat dia okay cumanya kalau nak yang lebih menarik lagi sudah semestinya Zoo Negara lagi best..betul tak?

1 ulasan:

  1. zoo malam tu untuk tunjuk binatang yg hidup waktu malam. zoo melaka ni mmg ok je. berbaloi la dgn harga plus boleh bawa makanan dari luar

    BalasPadam

Entri Sebelum-sebelum Ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...