Kue Teow Goreng Doli TTDI

Tahun pertama aku kerja kat syarikat tempat aku kerja ni dulu, aku terdengar kisah mengenai satu kue teow goreng yang sangat sedap. Malangnya kue teow goreng tersebut hanya terdapat di Taiping dan pada ketika itu syarikat berura-ura untuk membuat "Family Day" setelah sekian lama tidak berbuat demikian (jeles aku dengan syarikah bini aku kerja, bulan depan dia dapat naik flight ke Langkawi ada Family Day kat sana), namun sehingga ura-ura itu tidak terlaksana.


Balik ke cerita pasal kue teow goreng tadi, family sebelah bini aku rupanya orang Taiping. Jadinya kue teow yang terkenal tu memang biasa diorang dengarlah. Ada pulak lagi satu jenis makanan yang terkenal, mi udang. Yg tu aku berkesempatan rasa sebab awal bulan hari tu aku ada ke Taiping. Jadinya aku tertanya-tanya apakah yang istimewanya dengan kue teow goreng yang digembar-gemburkan tu.

Dengar cerita lagi, katanya kue teow goreng tersebut telah pun bertapak di area KL. Kebetulan balik daripada makan kenduri kahwin last weekend, aku pun pergilah tinjau-tinjau tengok tempat kue teow tu. Akhirnya bertemu jugalah dengan Doli Restoran Kue Teow Goreng:


Tempat dia agak tersorok sikit lah. Landmark dia cari Naza Auto World. Pusing-pusing area TDDI Plaza, nampak ler signboard diorang ni.


Kalau dah restoran ala-ala kopitiam ni, harganya sudah semestinya atas sikit daripada harga kedai mamak. Orderlah sepinggan kue teow goreng untuk aku dan bini aku.


Petang-petang, makan kue teow pekena pulak dengan kopi-o panas. Perghh..memang layan. Time untuk merasa kue teow goreng Doli.

Suap..

Mmmmm.....

Memang sedaplah!!

Campuran udang dia dengan rasa kue teow tu memang best. So, aku pun orderlah bungkus untuk mak dengan adik beradik aku untuk makan malam.


Satu pinggan harganya RM5.50. Kalau yang kue teow goreng special harganya 2 kali ganda RM10.

Ada sapa2 nak belanja aku kue teow goreng special Doli untuk aku?? Mareeee!!!!

You Might Also Like

1 komen