Aku di Hospital Selayang

Akhirnya, hari yang dijadualkan sudah pun tiba. Aku sekarang ni berada di wad kelas 1 Hospital Selayang. Wad kelas 1 ni bukannya murah oi! Kena letak cagaran RM1,100 nak duduk sini. Satu malam dia cas RM70, tu tak termasuk kos pembedahan lagi. Nasib baik la mak bapak aku ada duit sikit, diorang hulurlah dulu. Aku lepas ni nak try claim kat syarikat insurans yg aku bayar RM200 setiap bulan. Kalau diorang tak approve aku punya claim nanti, memang aku potong terus khidmat diorang.

Aku pagi2 jer sampai kat wad ni lepas register bayar semua, nurse dah amik aku punya berat, tinggi, blood pressure dgn blood glucose level. Nurse tu kata sugar level aku low pastuh tanya sama ada aku ada sarapan atau tak. Aku pelik jugak sebab aku banyak jgk makan benda2 manis. Even sarapan pagi tadi pun aku makan Koko Crunch. Tak paham betul aku. Apa pun, aku start la minum pastuh makan semua benda yg diorang kasi. Yang tak bestnya duk hospital ni, diorang ada tag kat tangan, terasa macam spesimen jer.

Hari ni 2 kali darah aku diamik, kali 1st ok lagi. 2nd time sakit sikit la. Esok ni nak kena masuk air lagi. Aduhai..12 tahun lepas aku dah lalui dah benda ni. Kali ni nak kena tempuhi lagi. Harap kali ni tak makin teruk la. Doktor dah kasi aku pil ubat tahan sakit dgn pil tido ni. Aku tak makan lagi pil tido sebab kalau makan, gerenti aku 'out' dah ni. S'kang ni yang x mkn ubat tido pun dah ngantuk dah. Lagi sejam setengah, aku dah tak boleh nak makan atau minum apa-apa dah sampai la time aku kena bedah.

Semoga aku akan berjaya esok! Adios!

You Might Also Like

0 komen